Vanaf 1 juni zal Lloyd Hotel haar deuren heropenen. Dit betekent dat wij weer gasten mogen ontvangen in ons hotel en restaurant, het mogelijk is om flexibele werkplekken te huren en een vergadering of event in Lloyd Hotel te organiseren. Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en de veiligheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen hebben wij een protocol opgesteld. Wij volgen hierbij de richtlijnen zoals opgesteld door het RIVM, de gemeente Amsterdam en de Koninklijke Horeca Nederland. Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en passen het protocol direct aan indien nodig.

Laatste update: 7 juli 2020

Algemene maatregelen

  1. Alle medewerkers zijn op de hoogte van dit protocol en is verplicht deze richtlijnen te volgen.
  2. Medewerkers met ziekteverschijnselen komen niet naar werk. Wij stimuleren om thuis te werken indien de werkzaamheden dat toelaten.
  3. Wij vragen aan gasten om eerst hun handen te desinfecteren bij binnenkomst. Er staan desinfectiezuilen bij de ingang, kamer 28, Salon en op het terras.
  4. Er mogen maximaal 2 gasten tegelijkertijd naar de algemene toiletten.
  5. Wij vragen gasten om de liften te gebruiken naar boven en de trappen naar beneden, om zoveel mogelijk éénrichtingsverkeer te waarborgen. De bediening van de liften wordt met grote regelmaat gedesinfecteerd.
  6. Medewerkers wassen minimaal 1x per uur hun handen volgens de richtlijnen van het RIVM.
  7. Wij verzoeken gasten om contactloos te betalen. Alle hotelgasten die via de eigen website, telefoon of mail van Lloyd Hotel een kamer reserveren mogen gratis annuleren in 2020. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar ons reserveringsbeleid op onze website.

 

Restaurant

  1. Er mogen maximaal 30 gasten tegelijkertijd in het restaurant aanwezig zijn. Alle gasten moeten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar houden. Er is een host aanwezig om het maximum toegestane aantal personen in het restaurant te monitoren.
  2. Alle gasten zijn verplicht om een reservering te maken. Dit kan via onze website of door te bellen naar 0205613677.
  3. Alle gasten worden de dag van tevoren of op de dag zelf nagebeld om te informeren naar hun gezondheid. Aan gasten die geen reservering vooraf hebben gemaakt, stelt de host 5 controlevragen. Indien een gast geen antwoord wil geven, zijn wij verplicht om de toegang tot ons restaurant te weigeren.
  4. Wij hanteren zoveel mogelijk éénrichtingsverkeer.
  5. Er mogen geen gasten aan de bar plaatsnemen, het is wel mogelijk om aan de bar af te rekenen.
  6. De tafels in het restaurant zijn minimaal 1,5 meter van elkaar opgesteld. Er mogen maximaal 2 personen aan een tafel plaatsnemen. Als de gasten uit een gezamenlijk huishouden komen, mogen er wel meerdere mensen aan een tafel plaatsnemen. De host vraagt hiernaar bij binnenkomst.
  7. Gasten moeten hun handen desinfecteren bij de desinfectiezuil bij de ingang voordat zij plaatsnemen aan tafel.
  8. Alle restaurantmedewerkers wassen minimaal 1x per uur hun handen volgens de richtlijnen van het RIVM.
  9. Indien de gast het prettig vindt, maken medewerkers gebruik van afzettafels voor eten en drinken.
  10. Contactoppervlakken en menukaarten worden na ieder bezoek grondig schoongemaakt en ontsmet.
  11. Het is mogelijk om takeaway te bestellen. Dit kan worden afgehaald bij de bar. Er mogen maximaal 3 personen tegelijkertijd hun bestelling afhalen (1 persoon per bestelling). Onderling dienen zij 1,5 meter afstand te bewaren.

Terras

  1. Reserveren is niet verplicht. Bij aankomst wordt ter plekke een reservering gemaakt voor de gast in ons online reserveringssysteem. De host stelt 5 controlevragen om te informeren naar de gezondheid van de gast. Indien een gast geen antwoord wil geven, zijn wij verplicht om de toegang te weigeren.
  2. Op het terras zijn uitsluitend zitplaatsen. De tafels op het terras zijn minimaal 1,5 meter van elkaar opgesteld. Er mogen maximaal 2 personen aan een tafel plaatsnemen. Als de gasten uit een gezamenlijk huishouden komen, mogen er wel meerdere mensen aan een tafel plaatsnemen. De host vraagt hiernaar bij binnenkomst.
  3. Gasten moeten hun handen desinfecteren bij de desinfectiezuil op het terras voordat zij plaatsnemen aan tafel.
  4. Wij hanteren zoveel mogelijk éénrichtingsverkeer. De ingang van het terras is aan de oostzijde. Wij vragen gasten om de trap aan de westkant van het gebouw te gebruiken om naar de toiletten te gaan. Medewerkers maken gebruik van de trap aan de oostkant van het gebouw.
  5. Indien de gast het prettig vindt, maken medewerkers gebruik van afzettafels voor eten en drinken.
  6. Contactoppervlakken en menukaarten worden na ieder bezoek grondig schoongemaakt en ontsmet.

Receptie en hostdesk

  1. De receptie en hostdesk zijn zo ingericht dat er 1,5 meter afstand tussen medewerkers en gasten wordt bewaard.
  2. Gasten wordt verzocht zoveel mogelijk online in te checken
  3. Indien gasten tijdelijk hun bagage voor of na check-in willen stallen, vragen wij om zelf de bagage op de hiervoor aangewezen plaats te leggen. Een medewerker zal met de gast meelopen om dit aan te wijzen.
  4. Alle gebruikte sleutels worden gedesïnfecteerd.

Kamers

  1. Bij check-in wordt aan gasten gevraagd of zij hun kamer schoon gemaakt willen hebben tijdens hun verblijf. Medewerkers betreden de hotelkamer alleen als gasten hiervoor akkoord hebben gegeven en er geen gasten op de kamers aanwezig zijn.
  2. Alle housekeeping medewerkers dragen mondkapjes en handschoenen bij het schoonmaken van de hotelkamers.
  3. De kamers worden grondig gereinigd volgens de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast worden alle contactoppervlakken worden grondig schoongemaakt en gedesïnfecteerd na ieder verblijf.
  4. Handdoeken en eventueel badjassen zijn in plastic gesealed.
  5. Roomservice wordt aangeboden op een roomservice trolley. Een medewerker klopt aan en vraagt om aan de gast om zelf het dienblad van de trolley te halen. De medewerker zal op afstand op de gang blijven en de hotelkamer niet betreden.

Meeting & Events

  1. Wij stellen onze banquetingfaciliteiten ter beschikking voor groepen van maximaal 30 personen per ruimte.
  2. Onderling dienen de gasten 1,5 meter afstand te bewaren, wij hebben verschillende vergaderopstellingen voorbereid die aan deze eis voldoen.
  3. Gasten moeten hun handen desinfecteren bij de zuil voordat zij de vergaderruimte betreden.
  4. De contactpersoon van het event informeert Lloyd Hotel voorafgaand aan de bijeenkomst over de gezondheid van de deelnemers.
  5. Bij uitgifte van eten en drinken gelden dezelfde regels als in het restaurant. Wij bieden geen catering in buffetvorm aan, maar bieden apart verpakte catering aan per deelnemer.
  6. Indien er tegelijkertijd meerdere groepen van hetzelfde bedrijf een bijeenkomst hebben dienen zij zoveel mogelijk van elkaar gescheiden te worden.