Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan en de veiligheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen hebben wij een protocol opgesteld. Wij volgen hierbij de richtlijnen zoals opgesteld door het RIVM, de gemeente Amsterdam en de Koninklijke Horeca Nederland. Wij houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en passen het protocol direct aan indien nodig.

Laatste update: 24 oktober 2020

Algemene maatregelen

  1. Alle medewerkers zijn op de hoogte van dit protocol en zijn verplicht deze richtlijnen te volgen.
  2. Zowel medewerkers als gasten van Lloyd Hotel zijn verplicht om een mondkapje te dragen in de publieke binnenruimtes. Aan tafel in het restaurant of in je hotelkamer mag je het mondkapje afdoen.
  3. Medewerkers met ziekteverschijnselen komen niet naar werk. Wij stimuleren om thuis te werken indien de werkzaamheden dat toelaten.
  4. Wij vragen aan gasten om eerst hun handen te desinfecteren bij binnenkomst. Er staan desinfectiezuilen bij de ingang, kamer 28 en de salon.
  5. Er mogen maximaal 2 gasten tegelijkertijd naar de algemene toiletten.
  6. Wij vragen gasten om de liften te gebruiken naar boven en de trappen naar beneden, om zoveel mogelijk éénrichtingsverkeer te waarborgen. De bediening van de liften wordt met grote regelmaat gedesinfecteerd.
  7. Medewerkers wassen minimaal 1x per uur hun handen volgens de richtlijnen van het RIVM.
  8. Wij verzoeken gasten om contactloos te betalen. Alle hotelgasten die via de eigen website, telefoon of mail van Lloyd Hotel een kamer reserveren mogen gratis annuleren in 2020. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar ons reserveringsbeleid op onze website.

 

Restaurant

  1. Lloyd Restaurant is gesloten voor publiek, hotelgasten zijn wel welkom. Inloop is mogelijk tot 21 uur, Lloyd Restaurant sluit om 22 uur.
  2. Wij schenken tot 20 uur alcohol.
  3. Alle gasten moeten 1,5 meter afstand van elkaar houden. De tafels in het restaurant zijn minimaal 1,5 meter van elkaar opgesteld.
  4. Er mogen geen gasten aan de bar plaatsnemen, het is wel mogelijk om aan de bar af te rekenen.
  5. Reserveren is verplicht. Tevens voeren wij altijd een (digitaal) checkgesprek en registreren we je bezoek.
  6. Per reservering mogen maximaal 4 personen aan tafel plaatsnemen, tenzij de reservering uit 1 huishouden bestaat. Kinderen t/m 12 jaar tellen hierbij niet mee.
  7. Gasten moeten hun handen desinfecteren bij de desinfectiezuil bij de ingang voordat zij plaatsnemen aan tafel.
  8. Alle restaurantmedewerkers wassen minimaal 1x per uur hun handen volgens de richtlijnen van het RIVM.
  9. Indien de gast het prettig vindt, maken medewerkers gebruik van afzettafels voor eten en drinken.
  10. Contactoppervlakken en menukaarten worden na ieder bezoek grondig schoongemaakt en ontsmet.
  11. Het is mogelijk om takeaway te bestellen. Dit kan worden afgehaald bij de bar.

Receptie

  1. De receptie is zo ingericht dat er 1,5 meter afstand tussen medewerkers en gasten wordt bewaard.
  2. Alle gebruikte sleutels worden gedesïnfecteerd.

Kamers

  1. Bij check-in wordt aan gasten gevraagd of zij hun kamer schoon gemaakt willen hebben tijdens hun verblijf. Medewerkers betreden de hotelkamer alleen als gasten hiervoor akkoord hebben gegeven en er geen gasten op de kamers aanwezig zijn.
  2. Alle housekeeping medewerkers dragen mondkapjes en handschoenen bij het schoonmaken van de hotelkamers.
  3. De kamers worden grondig gereinigd volgens de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast worden alle contactoppervlakken worden grondig schoongemaakt en gedesïnfecteerd na ieder verblijf.
  4. Roomservice wordt aangeboden op een roomservice trolley. Een medewerker klopt aan en vraagt om aan de gast om zelf het dienblad van de trolley te halen. De medewerker zal op afstand op de gang blijven en de hotelkamer niet betreden.

Meeting & Events

  1. Onderling dienen de gasten 1,5 meter afstand te bewaren, wij hebben verschillende vergaderopstellingen voorbereid die aan deze eis voldoen.
  2. Per ruimte zijn maximaal 30 gasten toegestaan (exclusief personeel).
  3. Gasten moeten hun handen desinfecteren bij de zuil voordat zij de vergaderruimte betreden.
  4. Bij uitgifte van eten en drinken gelden dezelfde regels als in het restaurant. Wij bieden geen catering in buffetvorm aan, maar bieden apart verpakte catering aan per deelnemer.